Coatinc
Kwaliteitsverbetering bij verzinkerij in Groningen
Achtergrondinformatie
Coatinc Groningen is een moderne verzinkerij, onderdeel van het internationale The Coatinc Company, waar ze stalen producten onder andere voorbewerken, verzinken en poedercoaten. Zo ontstaat er een duurzame beschermingslaag op deze producten.
De uitdaging
De afdeling logistiek speelt bij Coatinc een centrale rol. Hun snelle levering levert hen mede een concurrentievoordeel op. Coatinc wil het logistieke proces nog meer te optimaliseren en daarmee de levertijden nog meer verkorten. Om het te kunnen optimaliseren moet je goed in beeld hebben waar het te verbeteren valt. Men ondervond dat er onvoldoende (gestructureerde) inzicht was in de handelingen die misgaan in het logistieke proces, waardoor de klant mogelijk niet of niet op tijd bediend werd. De behoefte ontstond om dit wel gestructureerd in beeld te krijgen.
De oplossing
De ideale manier om binnen Coatinc gestructureerd inzicht te krijgen was door alle verstoringen in het logistieke en productieproces via de mobiele app te registreren. Medewerkers lopen rond en alles wat verkeerd gaat wordt vastgelegd via de app. Indien nodig kunnen er ook foto's meegestuurd worden.
De gevonden verstoringen kunnen direct gekoppeld worden aan werkbonnen. Deze werkbonnen maakten het inzichtelijk of de handelingen die misgaan daadwerkelijk werden opgelost. Door middel van de trendanalyse wordt inzichtelijk of de klacht zich gaat herhalen of permanent is weggenomen.